Back in Holland

4 juni 2018 - Kayunga, Oeganda

Het is alweer even geleden dat ons laatste blog verscheen. Inmiddels zijn we twee weken terug in Nederland en beginnen we langzaam weer ons plekje te vinden. Het afscheid was erg lastig, maar ook het acclimatiseren is wennen.

Weer gewoon in je Nederlandse huis, bij je ouders en zusjes, waar alles weer ineens normaal is. Overal supermarkten zijn, waar we het water uit de kraan weer kunnen drinken en we elke dag weer kunnen genieten van een lekker broodje.

De strakke spijkerbroeken proberen we beiden nog zoveel mogelijk te vermijden, gelukkig is het nog mooi weer hier en kunnen we er tot nu toe nog aan ontsnappen.

Sharon woont nu ook in een nieuw huis, en is het dus nog even zoeken om haar plekje weer te vinden. Inmiddels is het al wel gewoon en begint het te wennen. Om ons toe te zetten tot school, dat is nog lastig. Ons hoofd is namelijk nog veel in Uganda. Gelukkig kunnen we bij elkaar terecht, wanneer de omgeving denkt ; 'Oké, nu weet ik het wel.'

Inmiddels zijn we druk bezig met het maken van mooie filmpjes, misschien zouden we een verslag voor school moeten typen, maarja zoals al gezegd ons hoofd is er nog niet helemaal bij. Het eerste filmpje over de stagetijd is dan ook af en willen we graag met jullie delen! Ook de filmpjes die nog gemaakt willen zullen hier verschijnen.

We willen de mensen die lootjes gekocht hebben van ons, voor ons vertrek nogmaals bedanken. Dankzij jullie kan er een tv-scherm aangeschaft worden zodat de kinderen niet alleen informatie krijgen over bijvoorbeeld treinen, vulkanen of rivieren, maar zij dit ook eens kunnen zien, wat het begrijpen gemakkelijker en minder abstract voor hen maakt. Allen bedankt!

1. Jan en Martje:
    4 juni 2018
    Leuk, zo'n lol de kinderen hebben met de "oud-Hollandse" spelen! De jurken van jullie zijn fantastisch...maar de kindertjes hadden zich ook in hun mooiste kleren gestoken!😍
    De blijheid straalt er overal vanaf.
    Ik hoop dat er ook nog een filmpje is, wanneer jullie bezig zijn met het opeten van die heerlijke maaltijden daar🙈😄. Met al die foto's, filmpjes en herinneringen hebben jullie een stukje van Uganda meegenomen naar hier, om er met jullie hart regelmatig terug te keren😘
  2. Anneke van der linde:
    4 juni 2018
    Wat een leuke video geweldig om te zien.
  3. Opa en Oma Blokzijl.:
    4 juni 2018
    Mooie filmpjes en mooi om te lezen dat jullie weer een beetje aan het landen zijn.